Atenția activă și terapia prin artă poate ajuta tinerele fete

Conform raportului anual al Asociației Americane de Psihologie, adolescenții raportează un nivel de stres mai mare decât adulții cu școala listată drept cel mai mare contribuabil.

Un studiu pilot a investigat utilizarea programelor bazate pe atenția activă ca o modalitate de a atenua stresul în rândul studenților lor. Cercetătorii de la Universitatea din Washington au explorat activități de atenție activă bazate pe artă pe care școlile le-ar putea folosi pentru a reduce durerile de cap, un efect secundar comun al stresului la fetele adolescente.

În cadrul studiului, un grup de test format din opt adolescente au dat feedback cu privire la activitățile pe care le preferă. Rezultatele sugerează un beneficiu semnificativ din inițiativele de atenție.

După trei săptămâni de sesiuni de activități ce implică atenția activă și de terapie artă de două ori pe săptămână, fetele au raportat că suferă de dureri de cap semnificativ mai puține. La începutul studiului, fetele au raportat, în medie, 7,38 dureri de cap, în perioada anterioară de două săptămâni.

La sfârșitul studiului, numărul respectiv a scăzut la 4,63 cu o scădere de aproape 40%! Această scădere a rămas chiar și la șapte săptămâni de la încheierea studiului. Rezultatele cercetării apar în jurnalul Art Therapy.

„Acest studiu evidențiază una dintre principalele mele misiuni de cercetare: ar trebui să facem intervenții în cooperare cu adolescenții, dacă dorim ca aceste strategii să funcționeze”, a declarat autorul corespondent dr. Elin Björling, un om de știință de cercetare senior în departamentul de design și inginerie centrat pe oameni.

„Există ceva puternic în a spune„ Vă invit să începeți să vă gândiți la modul în care vă puteți îmbunătăți. Vino să ai o discuție cu mine despre cum am putea face asta ”, a spus ea. „Cred că de aceea am văzut un răspuns atât de puternic chiar și în acest studiu minuscul.”

Echipa a recrutat opt ​​fete între 14 și 17 ani de la un liceu din Seattle. Toți participanții au raportat că s-au confruntat cu trei sau mai multe dureri de cap care nu au legătură cu o vătămare într-o perioadă de două săptămâni și cinci dintre cele opt au menționat tensiunea sau stresul ca principal motiv al durerilor de cap.

În timpul programului, studenții se întâlneau de două ori pe săptămână pentru o sesiune de 50 de minute cu echipa de cercetare. Fiecare sesiune a început cu o activitate în care elevii ar putea face o hartă unde se simțeau stresați pe un desen al unui corp. Apoi, adolescenții ar participa la activități de atenție activă și artă înainte de a închide sesiunea cu o altă hartă a corpului.

„După studiu, ne-am uitat la toate înainte și după hărțile corpului una lângă alta. Era atât de clar că se întâmpla ceva semnificativ „, a spus Björling. „La început, totul a fost în bucăți, iar la final totul era reprezentat pe întregul corp.”

În timpul investigației, adolescenții au încercat diferite tehnici de atenție activă în fiecare sesiune, astfel încât să poată găsi care dintre acestea au funcționat cel mai bine pentru ei. Descoperirile au fost interesante.

Ceea ce le-a plăcut adolescenților: respirația în pătrat, o tehnică care încurajează oamenii să respire lent prin concentrare și numărare.

„M-am gândit:„ Niciun adolescent nu vrea să respire vreodată cu o anumită numărătoare și nu o vor face niciodată ”, a spus Björling. „Dar câțiva dintre ei au spus„ Acesta este favoritul meu. O fac mereu acum ”.

Ce nu le-a plăcut adolescenților: hrănirea atentă, o tehnică care solicită oamenilor să se concentreze pe ce și cum mănâncă.

„Au urât-o”, a spus Björling. „Aceasta a fost o tehnică directă dintr-o mulțime de programe de atenție pentru adolescenți, dar nu s-a conectat cu ele. I-a enervat doar. Se arată că am nevoie de ei pentru a fi experți în viața lor. ”

Cercetătorii au cerut, de asemenea, studenților să participe la diferite activități de artă atentă. În cadrul fiecărei sesiuni, studenții au încercat un nou mediu de artă – le-a plăcut în special să folosească pasteluri cu ulei. De asemenea, li s-au oferit diferite tipuri de proiecte de terapie artă, inclusiv unul în care au lucrat împreună pentru a crea mandale înainte și după un exercițiu de meditație.

Cu toate că adolescenții au avut mai puține dureri de cap după ce studiul s-a încheiat, nivelul lor de stres general nu s-a schimbat prea mult. Însă studenții au raportat că se simt mai bine în acest moment, spunând că au simțit că pot face față orice s-a întâmplat în restul zilei.

Echipa a fost surprinsă văzând orice diferențe, având în vedere dimensiunile reduse ale grupului.

„Nu este vorba doar de acest studiu”, a spus Björling.

„Această problemă a sănătății mintale a adolescenților și a durerilor de cap este atât de mare încât sunt îngrijorat de ce se întâmplă dacă nu o luăm în serios mai departe. Unii adolescenți nu vor dori nimic de a face cu atenția activă legată de artă. Așadar, trebuie să procedăm în mai multe moduri diferite. Avem nevoie de o armată de oameni și de o mulțime de alternative. ”

Christine Stevens, profesoară de asistență medicală la UW Tacoma, și Narayan Singh, studentă la doctorat în psihologie la Universitatea Pacific din Seattle, sunt, de asemenea, co-autori în această lucrare.