Dieta sănătoasă aplicată de la vârste fragede poate ajuta creierul la vârsta mijlocie

Consumul unei alimentații sănătoase la o vârstă fragedă, însemnând mese bogate în fructe și legume,  pește, consumul de alcool scăzut, și evitarea produselor grase poate fi asociat cu performanțe cognitive mai bune la vârsta mijlocie, potrivit unui nou studiu .

Constatările noastre indică faptul ca menținerea bunelor practici dietetice pe tot parcursul maturității poate ajuta la menținerea sănătății creierului la jumătatea vieții, a spus autorul  Claire T. McEvoy,  de la Universitatea Queens Belfast din Irlanda de Nord.

Studiul a inclus 2621 de persoane care aveau o vârstă medie de 25 de ani la începutul studiului și au fost apoi urmărite timp de 30 de ani. Ei au fost întrebați despre dieta lor la începutul studiului și din nou peste 7 și 20 de ani mai târziu.Funcția cognitivă a fost testată de două ori, când aveau în jur de 50 și 55 de ani, potrivit cercetătorilor.

Modelele dietetice au fost evaluate pentru a vedea cât de strânsă a fost legătura aderată la trei diete sănătoase pentru inimă: dieta mediteraneeană, dieta pentru a opri hipertensiunea (DPOH) și scorul de calitate alimentar conceput ca parte a unui studiu numit CARDIA.

Dieta mediteraneană pune accentul pe cerealele integrale, fructe, legume, grăsimi nesaturate sănătoase, nuci,  pește și limitează consumul de carne roșie, carnea de pasăre și laptele cu conținut ridicat de grăsimi.

Dieta DPOH pune accentul pe cereale, legume, fructe, lactate cu conținut scăzut de grăsimi, leguminoase și nuci și limitează carnea, peștele, carnea de pasăre de curte, grăsimile integrale, grăsimile saturate, dulciurile și sodiul.

Dieta pentru CARDIA pune accentul pe fructe, legume, leguminoase, lactate cu conținut scăzut de grăsimi, pește și alcool moderat și limitează alimentele prăjite, gustările sărate, dulciurile, laptele cu conținut ridicat de grăsimi și băuturile răcoritoare cu îndulcitori artificiali.

McEvoy a subliniat faptul că studiul nu arată exact că dietele sănătoase au drept rezultat aptitudini mai bune de gândire. Afișează doar o asociere între cele două.

În timp ce nu se cunoaște încă modelul dietei ideale pentru sănătatea creierului, modificarea unui stil de viață sănătos ar putea fi o modalitate relativ simplă și eficientă de a reduce riscul de a dezvolta probleme cu gândirea sau memoria pe măsură ce îmbătrânim.