Faceți aceste 5 lucruri pentru a vă spori inteligența emoțională

  1. Primul pas este să vă declarați în mod decisiv un student al emoțiilor. Apoi începeți să acordați atenție sentimentelor din viața de zi cu zi și făceți-vă planul de a învăța tot ce puteți despre emotiile și modul în care acestea funcționează.
  1. Începeți să încercați să fiți conștienți când și ce simțiți. Conștientizarea propriilor sentimente este cel mai important bloc în toate competențele EQ.
  1. Măriți-vă vocabularul emoției. Aceasta implică învățarea și folosirea mai multor cuvinte emoționale în viața de zi cu zi.
  1. Construiți-vă capacitatea de empatie. S-ar putea să aveți deja abundență de empatie (mulți care cresc neglijați emoțional au prea multă empatie). Dar dacă nu sunteți o persoană empatică, puteți învăța. Pentru a face acest lucru, începeți prin a practica când vă uitați la televizor sau la un film sau când citiți o carte. Încercați să simțiți sentimentele personajelor. Apoi mergeți mai departe spre a încerca să simțiți sentimentele oamenilor din jurul vostru.
  1. Practicați asertivitatea. Asertivitatea înseamnă a spune ceea ce trebuie să spui în așa fel încât cealaltă persoană să poată înțelege. Trebuie să știți ce simțiți și să puteți pune în cuvinte care să nu-i insulte pe ceilalți sau să-i pună într-o gardă defensivă. Spuneți adevărul, dar cu compasiune pentru cealaltă persoană.

Din toate lucrurile prin care puteți lucra să le schimbați, inteligența emoțională este una dintre cele mai productive. Pe măsură ce studiați și acordați atenție lumii sentimentelor, vă veți schimba în moduri mici, dar remarcabile. Veți găsi că simțiți mai mult. Veți deveni mai conectați și mai apropiați de oamenii din viața voastră și ei vor simți și ei.

Încet, treptat, dar cu scop și intenție, veți înceta să vă neglijați propriile sentimente și să deveniți mai capabili să vă ocupați de sentimentele altora.