Infiniti FX 35 – visul american construit de francezi si cumparat de romani

Ca sa supravietuiasca, orice industrie trebuie sa se adapteze la mediu. In tarile tropicale se consuma mult mai multe bauturi, de pilda. La Poluri (Nord si Sud) se utilizeaza imbracaminte groasa, rezistenta. In America, nu exista masina cu motor mai mic de 2 litri, pentru ca nu ai avea ce sa faci cu ea.

Ei bine, in Romania, la infrastructura pe care o avem, cu nici doua autostrazi si cu mult mai multe gropi decat kilometri reali, cu orase sufocate de o sistematizare ilara, orice masina cu motorul de peste 1.6 litri nu mai este o necesitate. Este o declaratie publica. Un statement. O propozitie continua pe care o spui in mers depre: statusul tau social, preferintele tale in materie de viteza, ce femei ti-ai dori sa ai, etc… Repet, orice masina de peste 1.6 litri nu are ce sa caute, in mod real, pe drumurile din Romania pentru ca una de 1.6 litri este mai mult decat suficienta.

Ok, si atunci ce facem cu o masina cu un motor de 3.5 litri (da!), 280 de cai putere, motor cu 6 cilindri in V, 2 tone greutate, si 6.2 secunde de la 0 la 100 km/h? Evident, o testam. Si, daca vrem sa spunem lumii anumite lucruri despre noi, o cumparam si ne dam cu ea pe strasse.

In primul rand, Infinity FX 35 este o masina frumoasa. Foarte frumoasa. A si luat premiul de cel mai frumos SUV al anului 2005, daca nu ma insel. Grila fata extrem de agresiva si solutia gasita pentru spate – una extrem de indrazneata, pe care am mai vazut-o la saloane in anumite concepte, cum ar fi Opel Antara, de exemplu, dar pe care nimeni n-a si scos-o in piata inca – inchid masina extrem de bine. Felul in care s-a asezat tabla pe sasiu ii da lui FX 35 un coeficient de aerodinamicitate la care un Land Cruiser sau un Land Rover de-abia viseaza.

In al doilea rand, FX 35 este o masina de lux. Nu a fost proiectata pentru a te duce in Piata Vitan sa iti faci cumparaturile sambata dimineata. Dar, evident, nici nu te va impiedica nimeni sa faci asta  . Luxul se vede la finisaje, foarte atent supravegheata pentru un 4×4, la tapiteria din piele, sau la aerul conditionat bi-clima. Adica pentru sofer poti sa faci 27 de grade si pentru pasager 19. Daca vrei, repet. Tot lux cred ca se poate numi si sistemul audio BOSE cu incarcator pentru 6 CD-uri, audio sau mp3. Sau trapa cu actionare electrica…

In al treilea rand motorul lui Infiniti FX 35 este probabil unul din cele mai bune din gama sa. Am mai avut asemenea senzatii doar la Volvo XC90, care, pe un motor echivalent si tot cu o cutie de viteze automata, te tinea cu stomacul lipit de spate de la 0 pina la 180-200 km/h. Si in FX 35 ai aceeasi senzatie, dar, si asta nu stiu daca se datoreaza constructorilor sau e doar o intamplare, mai esti insotit si de un zgomot, sau mai bine zis de un marait continuu, in surdina. Adica masina suna masculin. Maraie si se incordeaza si sonor, nu numai cinetic. Exista si un cruise control, pe care nu am avut insa unde sa-l testez, dar care, pe un traseu european Paris-Geneva s-ar dovedi util. De la Lehliu la Drajna, nu cred :-D.

Urmind un trend din ce in ce mai prezent atat la segmentul de lux cat si, incet-incet, la consumer, FX 35 se porneste fara cheie de contact. De la un buton. Cu conditia ca cheia sa se afle oriunde in habitaclu, evident, de preferat la sofer. Si tot evident e ca exista si o cheie de urgenta, mecanica, pe care o poti folosi daca, necitind atent tutorialul, te curentezi si vezi ca nu mai pleaca masina de pe loc. Ceea ce am patiti si noi, oarecum. Atentie si la bluetooth, un feature prin care poti sa formezi numerele de telefon vorbindu-le. Mai intai sistemul trebuie antrenat, dar cu un pic de insistenta, merge. In engleza, normal: Call That Person at Office. Si o sa sune, va asiguram. Poti sa spui si please, daca vrei…
Mici detalii: la plecare si la oprire, atunci cind inchizi/deschizi usa, scaunul soferului se da in spate – oprire – lasindu-te sa cobori mai lejer. La urcare, dupa ce ai pus butonul de pornire pe contact, scaunul se da singur inainte. Frana de mana e la picorul stang. Daca nu esti obisnuit, risti sa pleci de pe loc cu frana de mana trasa… In oglinda retrovizoare este inserata o mica busola electronica pe care poti vedea tot timpul care este directia in care mergi: N(ord), S(ud)-E(st), etc… Pentru parcarea cu spatele exista o camera video care iti arata pe displayul consolei centrale exact pina unde poti sa te impingi cu masina catre zid. Mofturi…

Asa, ca era sa uit: cu titlul, de ce vis american: pentru ca e un vehicul destinat in special pietei americane, acolo unde o asemena masina se simte in largul ei. De ce construit de francezi: pentru ca, asa cum probabil putina lume stie, Infiniti este marca de lux a lui Nissan, asa cum Lexus e a lui Toyota si Accura a lui Honda. Iar Nissan este de ceva vreme colonie franceza… Si de ce cumparata de romani: dupa BMW X5 (exclusivist si din ce in ce mai comun), dupa Volskwagen Tuareg (masiv, teuton si cam prea accesibil) sau Porsche Cayenne (scump si cam prea exclsuivist), Infiniti pare sa reprezinte optiunea doritorului roman de SUV-uri cu staif.

Dupa informatiile noastre in Romania sunt sub 400 de Infiniti in acest moment. Care ar fi propozitia pe care ar spune-o deci un posesor de infiniti: Imi plac masinile puternice, frumoase, comode si pe care nu le are, inca, multa lume.