Masini si mancare

Dupa mai multe incercari si erori, am ajuns sa ma stabilizez la OMV. E vorba de benzina, bineinteles. Am incercat cam toti benzinarii de pe piata cu rezultate relativ asemanatoare in ceea ce priveste calitatea combustibilului, dar in cele din urma m-am oprit la OMV.

Am fost oarecum surprins cand am vazut primele concepte Viva – un fel de cafenea in benzinarie, cele mai rasarite avind chiar acces la un serviciu propriu de trimitere si primit bani al OMV (nu stiu daca mai exista acel serviciu), si cu niste produse de patiserie destul de interesante, sandviciuri, etc…

Incet-incet, m-am obisnuit sa mai comand, pe linga omniprezentele lichide de drum (cola, apa minerala, mai nou gatorade) si cate-o sarandea, o pernita cu ciuperci, un strudel, o mufina. Si a inceput sa-mi placa, imi creasem un fel de reflex, de fiecare data cand stiam ca trebuie sa alimentez ma bucuram dinainte si chiar imi permiteam o usoara infometare, stiind ca ma voi delecta cu minunatele pernite cu ciuperci…

Zilele trecute m-am surprins trecind pe la OMV in drum spre ceea ce va fi in curind noua mea locuinta, dar nu pentru benzina. Ci pentru pernite. Adica exclusiv pentru pernite, nu-mi trebuia benzina. Ei, si aici e momentul in care mi s-a declansat o mini-analiza de brand.

Oare de ce Rompetrol, urmatorul concurent al OMV pe piata romaneasca (unii zic ca Rompetrol are deja operatiuni la nivel european) nu face deloc reclama la bezina, ci la magazinele Hei? Adica un fel de Viva autohton? Rompetrol vinde benzina, oameni buni, ultima data cand m-am interesat nu erau in piata de fast-food.

Tehnicile de conditionare a actului de cumparare au evoluat foarte mult. Subliminal, atunci cand trebuie sa alimentezi masina, o faci de foame. De foamea ei. In mod firesc, si tie trebuie sa ti se faca foame, nu? Si daca reusim sa amestecam impulsurile astea intr-unul singur, se cheama ca am creat o legatura tare.

De ce nu se fac bowlinguri in benzinarii? Sau magazine de haine? Pentru ca nu conditioneaza actul la fel de puternic precum mancarea.