Mindfulness: Cum se simte corpul dvs.

Gândiți-vă la ultima dată când v-ați simțit prins într-o emoție dificilă.

Corpul dvs. se poate simți tensionat, mintea s-ar putea afla în trecut sau anticipând probleme din viitor și există o intensitate sau o urgență în acest moment. Mulți au dezvoltat strategii nesănătoase pentru a scăpa de emoții, cum ar fi consumul de alcool, băutul sau alte dependențe, somnul, disocierea.

Atenția este utilă atunci când ne simțim tulburați din punct de vedere fizic, copleșiți emoțional, declanșați din punct de vedere al mediului sau detașați mental din momentul prezent. Când suntem copleșiți, putem fi prinși, fie ca pe o experiență dificilă trecută, o interacțiune recentă stresantă, fie pe temerea unei situații viitoare.

Mindfulness-ul vă încurajează să vă concentrați asupra unui aspect al lumii fizice, mai degrabă decât asupra gândurilor și sentimentelor voastre interne. Pentru a experimenta atenția, desemnați un moment specific pentru a vă concentra atenția deplină. Începeți inițial timp de 3 minute de două ori pe zi, apoi creșteți treptat frecvența și durata.

De exemplu, atunci când faceți mâncare sau sunteți în duș, puteți folosi simțurile pentru a vă îndrepta atenția spre:

  • temperatura apei și cum se simte pe piele
  • textura bulelor
  • lumina care reflectă bulele în timp ce ele se înmoaie încet
  • sunetul apei
  • netezirea vaselor sau a săpunului
  • textura buretelui
  • mirosul lichidului de spălare sau a săpunului