Professional Blogger

Urmaresc fenomenul blogging cam de cand a inceput. In ultimii doi ani blogurile au devenit mainstream. Iar in ultimele 6 luni trebuie sa recunosc ca peste 50% din informatiile de care am nevoie le iau de pe bloguri. O sumara analiza ar arata cam ce ma intereszeaza pe mine:

– lansari de softuri/produse: toate companiile serioase au blog si isi anunta release-urile pe bloguri. In cateva randuri am intervenit pe blogul companiei si am spus ce m-ar interesa de la urmatoarea versiune a produsului. Sugestia a fost luata in calcul. Cool.

– know-how: fie informatii din zona management, tehnici de dezvoltare personala, tips and tricks pentru anumite softuri, procese, abordari. Absolut tot ce am nevoie e in zona de blogging. Informatia impachetata in experienta personala e mult mai credibila pentru mine decat un eventual curs corporate sau un manual de utilizare in PDF… Din nou cool.

– tendinte, idei, fluxuri de informatie: din nou, de pe bloguri afli, intr-o pulsatie organica, tot ce conteaza cu adevarat, tot ce nu e contaminat de corporate-virus, si tot ce va face diferenta in toate domeniile care ma intereseaza. Daca nu e pe bloguri, nu conteaza, nu?… Uber cool.

Cum asa? E normal sa te intrebi, nu? Cum asa? De ce de pe bloguri? De ce au credibilitate ele si nu informatiile oficiale?… Cred ca stiu raspunsul la intrebarea asta. Dar nu cred ca o sa-l scriu acum, aici. Poate maine.

Ce vreau insa sa scriu este ca: toate aceste bloguri care ofera informatie necesara, bine structurata, frumos prezentata, sunt scrise de niste oameni. Oamenii astia suntprofessional bloggers. Oameni care au o pregatire relevanta intr-un anumit domeniu (prin domeniu inteleg inclusiv arta de a freca menta, daca o faci organizat si o prezinti frumos) si care si-au creat disciplina de a scrie constant despre ceea ce stiu. Nu e putin lucru. Nu stiu daca e o profesie in sensul traditional al cuvintului. Dar stiu ca este un element de trade-on intr-o actiune comerciala. Adica toata aceasta activitate este remunerabila. Intr-un anumit fel. (Disclaimer: NU este vorba de blogurile celebre in .ro, in care o pseudo-vedeta – de cele mai multe ori cu grave probleme psihice – arunca relaxat cu rahat in tot ce misca, si mai e si admirat pentru asta de un mini-grup de persoane cu probleme psihice la fel de grave dar lipsiti de indrazneala/sansa/disciplina de a tine ei insisi un blog… Vorbesc despre bloguri profesionale: despre oameni care descriu activitati, procese, domenii specializate. Nu barfe …)

In tari in care internetul e ceva mai dezvoltat, acest punct de vedere e deja un fapt real si utilizabil. A fi professional blogger este deja o profesie. Retele precumb5media.com sau altele de genul asta, sunt extrem de bine pozitionate si chiar profitabile. In .ro Razvan Varabiescu a incercat – agregind totul intr-un limbaj de vanzari, adica: facem un adserver pentru bloguri care sa se numeasca blogvertising.ro? – sa stringa o retea de 200 de bloguri. Nu a reusit. Ba chiar, in urma unor evenimente legate de evolutia lui personala a decis sa predea proiectul cuiva (sa zicem, ca asa a decis…). Mi-am exprimat interesul sa preiau proiectul, insa nu am primit nici un raspuns. Ceea ce mi-a sugerat urmatoarea actiune: voi incerca eu ceva in acest domeniu.

Mirabilis 2.0 poate acomoda si o retea de pro bloggers. Ma rog, nu ca poate acomoda, chiar va contine asa ceva. Exista deja oameni care si-au exprimat interesul pentru asta, dar m-am gandit ca ar fi momentul sa anunt si aici despre aceasta intentie…

O retea de bloguri profesionale.